Wszystko, co dobre…

Kto by pomyślał, że to już ponad miesiąc od kiedy prowadzę tego bloga; a wydaje się jakbym zaczął nad tym wszystkim pracować dopiero wczoraj… Jednak mamy już końcówkę lutego i kolejne ukończone tłumaczenie: po wielu trudach w końcu udało mi się ukończyć prace nad Vintage Year. Tak więc jedyne, co mi teraz pozostało zrobić, to krótkie podsumowanie moich wysiłków.


VINTAGE YEAR

Czas trwania prac nad tłumaczeniem: miesiąc

Wpisów na blogu: 5

Wypitych kubków kawy: 3

Zarwanych nocy: 0


Największe wyzwanie: The Mechanable

Trochę się zastanawiałem, który zwrot otrzyma ten jakże zaszczytny tytuł. Myślałem nad „Dash”, „Chaingun”, „Forage”, jednak ostatecznie wybrałem „The Mechanable”.

Nie byłem pewien jak przetłumaczyć ten zwrot, jako że słowniki i internety nie za wiele mi na ten temat mówiły. Wahałem się między „Technikiem”, „Robotem”, „Żelaznym golemem”, „Żywą Maszyną”, „Androidem” oraz kilkoma innymi równie beznadziejnymi opcjami. Ostatecznie postanowiłem przełożyć tę nazwę na „Blacharza„, jednak w dalszym ciągu to nie to… Będę musiał to zmienić po przetestowaniu gry. Może krótka przerwa od tłumaczenia pozwoli mi zregenerować siły i wpaść na coś kreatywnego. Nie jestem zadowolony z tym tłumaczeniem, jednak na tę chwilę nie mam za bardzo co z tym zrobić, musi zostać tak jak jest.


Najbardziej kreatywne/najlepsze tłumaczenie: Forage…?

Ta kategoria jest z całą pewnością dość dyskusyjna, jako że z pewnością każdy wybrałby tutaj coś innego, jednak jeśli chodzi o mnie to najbardziej zadowolony jestem z mojego przekładu słowa „Forage”. Jak być może pamiętacie z mojego trzeciego wpisu, miałem trochę problemów z odpowiednim przełożeniem tego zwrotu: nie mogłem się zdecydować nad jego formą. Ostatecznie wygrał jednak „Szaber„. Tłumaczenie dość kreatywne bym powiedział, a i może ktoś się dzięki mnie nauczy nowego słowa? Grunt to poszerzać horyzonty!


Najciekawsze słowo/fraza: La Guestia

Zdecydowanie najciekawszą rzeczą, której się dowiedziałem podczas prac nad tłumaczeniem Vintage Year jest zdecydowanie La Guestia. Zgodnie z asturyjskimi wierzeniami, jest to grupa dusz, które odwiedzają ludzi tuż przed ich śmiercią. Muszę przyznać, że umieszczenie takiej istoty w grze jest dość ciekawym rozwiązaniem; jest to zdecydowanie najciekawsza i najfajniejsza postać jaką możemy zagrać.


Ostatnią rzeczą, do której chciałem się odnieść to statystyki, czyli garść danych odnośnie bloga, wyświetleń i wpisów.

Łącznych wyświetleń: 202

Łącznych gości: 98

Polubień: 6

Komentarzy: 2

Miesiąc z największą liczbą wyświetleń: Luty

Miesiąc z największą liczbą gości: Luty

Miesiąc z największą liczbą polubień: Styczeń

Najczęściej czytane wpisy: „#5 Split personality” [22] ; „#7 Pew, pew!” [15] ; „#1 Konfrontacja” [14]

Państwa z największą liczbą odwiedzin: Stany Zjednoczone [100] ; Polska [88]


I to by było na tyle jeśli chodzi o Vintage Year. Było mi bardzo miło pracować nad tym tłumaczeniem. Nie mogę się doczekać prac nad kolejną grą. Natenczas jednak pozostaję „bez pracy”, w związku z czym będę musiał trochę zwolnić z publikacją nowych wpisów. Możecie być jednak pewni, że minimum raz na miesiąc coś się pojawi.

A tymczasem… Niespodzianka! Powiedzcie mi, w jaki lepszy sposób można uczcić skończenie prac nad tłumaczeniem jak nie skromnym prezentem? ;] Mam do rozdania egzemplarz gry Vintage Year, dlatego jeśli chcecie zdobyć jeden dla siebie to zapraszam TUTAJ .

Zasady zabawy są dość proste: przede wszystkim musicie mieć konto na Steam. Jak już macie, możecie się zalogować na tej stronie i wziąć udział w giveaway’u. Po zakończeniu losowania dodaję was do znajomych i wysyłam prezent, a wy musicie go odebrać, dodać do konta i zaznaczyć na stronie odebraną przesyłkę.

Na dzisiaj to wszystko. Jest mi bardzo miło, że razem przebrnęliśmy przez tłumaczenie Vintage Year. Do usłyszenia wkrótce!

Jedna myśl na temat “Wszystko, co dobre…

  1. Bardzo dobrze!

    I was actually considering doing the same in Czec, excluding the blog though. Maybe (hopefully) I will even become a Langusta myself one day.

    Lubię to

Skomentuj

